Home » Periode 4 » VRIJDAG » 5V + 6V

Kies hieronder jouw PQ-uur uit. Bij elk onderdeel staat een omschrijving en een naam van een docent. Heb je je keuze gemaakt, ga naar Magister en schrijf je in bij de docent. Met behulp van kleuren wordt aangegeven of het gaat om een P-uur of een Q-uur.

 

Let op! Als je je inschrijft voor een Q-uur van een vak, dan ga je in de lessen ook met dát vak aan de slag.



Docent: Guido Soeteman (SMG) | Focus en beweging | P-uur

Omschrijving: 'In een wereld waar je aandacht ergens bijhouden een uitdaging is voor velen. Kijk eens om je heen. Verleidingen / afleidingen blijven ieder jaar nog meer toenemen. Dan is het handig om je eigen oefeningen te hebben om zo je focus te trainen. Hoe focus jij je voor iets belangrijks?' 

Door middel van verschillende bewegingsvormen ontdek je hoe je jouw focus richting geeft. Geef jezelf de kans om te groeien op je eigen manier.

Verminder stress en verhoog je plezier in iedere dag door verschillende simpele oefeningen met de GoalTrainers.


Docent: Arthur Roossen (ROS) | Biologie V5 | Q-uur

Omschrijving: Tijdens dit uur kun je aan de slag met extra oefening voor biologie. Meerkeuzevragen, extra uitleg, voorbereiden herkansingen einde schooljaar, enz...


Docent: John Heemskerk (HEE) | Economie op weg naar de eindstreep | Q-uur

Omschrijving: Werken, denken en praten over economie.


Docent: Yarong Qi (QIY) | Chinese Taal en Cultuur | P-uur

Omschrijving:  In de cursus Chinese Taal en Cultuur leer je in deze periode de beginselen van de Chinese taal. Met behulp van interactieve lessen en Chinese verhalen zul je eenvoudige dagelijkse zinnen verstaan en spreken.  Daarnaast ga je je ook bezighouden met het leren lezen en schrijven van een aantal karakters door onder andere kalligrafie te oefenen. Na deze reeks lessen zul je de basis van deze nieuwe taal begrijpen en kennis hebben gemaakt met een nieuwe cultuur.


Docent: Guido van Lier (LRG) | Ondersteuning bij vaardigheden Duits | Q-uur

Omschrijving: Ga eens op een andere manier aan de slag met lezen!


Docent Maris van Haandel (HND) | Wiskunde B | Q-uur

Omschrijving: In dit uur kun je terecht met vragen over de stof of opgaven. Maar je kunt ook oefenopgaven maken die door de docent worden verstrekt.


Docent: Jack Verlaat (VER) | Extra ondersteuning voor aardrijkskunde| Q-uur

Omschrijving: Is fysische geografie niet je sterkste kant, loop je nog steeds te worstelen met oorzaak-gevolgrelaties of wil je extra uitleg over andere stof bij aardrijkskunde? Kom dan langs.


Docent: Ruud Verwaal (VWR) | Frans | Q-uur

Omschrijving: In dit uur lezen we gezamenlijk een (deel van) een Frans boek: Monsieur Ibrahim et le fleurs du Coran. Ideale voorbereiding voor je mondeling: je hebt vast een boek gelezen EN je weet na deze module waar je op moet letten. Je krijgt tips en tricks voor de voorbereiding van het mondeling, en je hebt meer literaire bagage om de juiste antwoorden te geven op je mondeling en/of bij het maken van een verslag. Dit Q-uur is alleen voor leerlingen uit 5V.


Docent: Christel Schipper (SCC) | Beeldende vorming | P-uur

Omschrijving: Geen beschrijving ontvangen en daarom niet mogelijk om te kiezen.


Docent: Stephan Platteel (PLS) | Zelfwerkuur - samenwerken | P-uur

Omschrijving: Loop je misschien iets achter met je huiswerk, wil je opdrachten (af)maken, een boek lezen of juist boekverslagen maken? Kom dan naar dit zelfwerkuur. Je kunt hier alleen werken of samenwerken met anderen.


Docent:  Frits Schellens (SCF) | Andiamo!  Italiaans met Frits | P-uur

Omschrijving: We gaan ons bezighouden met de Italiaanse taal, het land en de gebruiken.


Docent: Herman Groenestein (GRS) | Werken aan pws, presentaties en verslagen | P-uur

Omschrijving: Voorkom stress en zorg dat je opdrachten, werkstukken, boekverslagen en pws zo snel mogelijk worden afgerond. Hulp en geduldig advies worden graag geleverd. 


Docent: Arla Nijenhuis (NIJ) |  Vertaaluur Grieks/Latijn | Q-uur

Omschrijving: Tijdens dit uur werk je aan je vertaalwerk voor Grieks/Latijn en heb je de mogelijkheid om vragen te stellen en hulp te krijgen bij tekst of grammatica.