Kies hieronder jouw PQ-uur uit. Bij elk onderdeel staat een omschrijving en een naam van een docent. Heb je je keuze gemaakt, ga naar Magister en schrijf je in bij de goede docent. Met behulp van kleuren wordt aangegeven of het gaat om een P-uur of een Q-uur.

 

Let op! Als je je inschrijft voor een Q-uur van een vak, dan ga je in de lessen ook met dát vak aan de slag.


Docent: Robin Riemens (RIR) en Sven Akse (AKS) | SportXtra 1 en 2mhvg | Q-uur

Omschrijving: Lekker sporten! Deze sportklassen zijn alleen voor leerlingen uit klas 1 en 2.

Let op! De inschrijvingen voor deze activiteit zijn al gesloten. Je kun je hiervoor niet meer inschrijven.


Docent: Beppie Eijkmans (EYK) | Patronen maken met linosnede | P-uur

Omschrijving: De wereld zit vol patronen. Behangpapier, cadeau papier, tegelvloeren en kledingstoffen. Maak je eigen patronen in linosnede.


Docent: Richard Hendriks (HED) | Huiswerkuur leerlingen met dyslexie | Q-uur

Omschrijving: Ben jij dyslectisch? En vind jij het fijn als je ondersteuning krijgt bij het maken van het huiswerk, het stampen van de woordjes, het maken van uittreksels, en het begrijpen van de taalregels? Dan kun je je hiervoor inschrijven.

Let op! Inschrijvingen hiervoor gaan via Richard Hendriks en niet via Magister. Hij neemt hierover contact met je op.


Docent: Yarong Qi (QIY) | Chinese taal en cultuur | P-uur

Omschrijving: In deze lessen wordt veel aandacht besteed aan de spreek- en luistervaardigheid, waarbij het onderscheid van de vier tonen essentieel is. Met behulp van interactieve lessen zul je eenvoudige zinnen leren verstaan en spreken en karakters leren lezen en schrijven. Tijdens een van de lessen leer je de beginselen van de Chinese kalligrafie.   Daarnaast leer je over de Chinese cultuur, waarbij er een themales wordt gegeven over Chinese traditionele feesten en volksverhalen. Je gaat een lied leren zingen in het Chinees.  Na deze cursus zul je de basis van deze nieuwe taal begrijpen en heb je kennis gemaakt met een nieuwe cultuur. 


Docent:  Max Jägers (JGN)| BYOR: Built your own robot! | P-uur

Omschrijving:Bouw elke robot die u wilt! Ontwerp, bouw en programmeer met de BYOR-kit zelf robots, elektronische apparaten en elke andere creatie die u maar verzint. Prik de gemakkelijk te gebruiken elektronica eenvoudig op karton en andere gerecyclede (bouw)materialen. 


Docent: Guido Soeteman (SMG) | Ademhalen | P-uur

Omschrijving: Adem jezelf vrij. Ik zie veel jongeren steeds meer stressen om relatief kleine zaken. Af en toe wat stress is OK. Alleen .... het hoeft niet te worden vastgehouden. Het is nu al jaren duidelijk: je bent op je best qua prestatie als je in een ontspannen staat bent. Helaas wordt hieraan veel te weinig tijd besteed. Tijdens dit uur gaan we actiegericht technieken leren om met stress te dealen en het te laten smelten als sneeuw voor de zon.


Docent: An'Miek Laméris (LAA) | wiskunde ondersteuning | Q-uur

Omschrijving: Wil je zelf een hoger cijfer halen voor wiskunde? Dat zal beslist gebeuren als je met vragen komt bij de dit q-uur!


Docent: Tessa Waalderbos (WAA) | Projectuur Gymnasium 1 en 2 | Q-uur

Omschrijving: Projectuur Gymnasium 1 en 2.


Docent: Kim Blom (BMK) | Q-uur KC 1, 2 en 3 gymnasium | Q-uur

Omschrijving: Je kunt niet gemist worden, als je van je docent KC hebt gehoord dat je moet werken aan bepaalde onderdelen of als je zelf in een reflectiemoment erachter gekomen bent dat werken aan KC wel nodig  (bijvoorbeeld als je een onvoldoende staat). Tijdens het Q-uur ga je zelf vragen stellen of aangeven wanneer je een korte uitleg wilt over iets. 


Docent: ? | zelfwerkuur | P-uur

Omschrijving: In dit uur werk en leer je in stilte. Let op! Na inschrijving kan het zijn dat je ....

  • verplaatst bent naar een ander ZW-uur (dat zie je dan in het huiswerk van dat uur)
  • verplaatst bent naar een ander Q-uur. Jouw vakdocent heeft je daarvoor opgegeven en heeft dit met jou besproken.

Docent: Sam de Vlieger (VLI) | Filosofie over vriendschap! | P-uur

Omschrijving: Wat is een echte vriend(in)? In dit p-uur gaan we onderzoeken wat een vriend(in) is, hoe je er één kan herkennen, hoe je ze kwijt kan raken en nog vele andere vragen... De antwoorden op deze vragen zoeken we in films en boeken maar vooral door onze eigen ervaringen.