Home » Periode 2 » MAANDAG periode 2 » 3H + 3V + 3G

Kies hieronder jouw PQ-uur uit. Bij elk onderdeel staat een omschrijving en een code. Heb je je keuze gemaakt, ga naar Magister en schrijf je in bij de goede docent. Met behulp van kleuren wordt aangegeven of het gaat om een P-uur of een Q-uur.


Docent: Rianne van Zonsbeek (ZON) | Extra hulp bij AK 3hvg | Q-uur

Omschrijving: Tijdens dit Q-uur voor AK 3hvg kun je verder aan je AK-huiswerk, kun je terecht voor extra uitleg en stel vooral al je vragen!

Neem je AK boeken mee. 


Docent: Kim Blom (BMK) | Extra uitleg en oefening Grieks of Latijn (1,2 en 3 Gymnasium) | Q-uur

Omschrijving: Extra uitleg en oefening Grieks of Latijn (1,2 en 3 Gymnasium).


Docent: Daphne Dankelman (DKL) | Wiskunde 3H | Q-uur 3H

Omschrijving: Dit uur is alleen voor 3 HAVO. Tijdens dit uur gaan we bezig met de wiskundestof. We gaan extra herhalen en oefenen. Circa de laatste 20 minuten is er tijd om bezig te gaan met je wiskundehuiswerk en hierover kun je dan vragen stellen. Neem je wiskundespullen mee.


Docent: Dorien de Jonge (JOD) | Engels - vaardigheden | Q-uur

Omschrijving: We gaan in dit Q-uur aan de slag met de 4 vaardigheden in het Engels (lezen, luisteren, schrijven en spreken). Per vaardigheid krijg je tips en trick s om beter te scoren. Ook gaan we oefenen en laat ik je zien op welke websites je goed kan oefenen. Super nuttig Q-uur om je Engels te verbeteren dus.


Docent: Guido van Lier (LRG) | Duits is meer dan regeltjes| Q-uur

Omschrijving:Naast het bespreken van dringende vragen over het vak Duits gaan we ook allerlei andere dingen doen, waardoor je Duits beter gaat begrijpen .


Docent: Mirja Hoss (HSS) | Duits Goethe | Q-uur

Omschrijving: Tijdens dit Q-uur worden de leerlingen op het Goethe examen voorbereid. Inschrijving alleen voor leerlingen die zich van tevoren hebben opgegeven.

Let op! Voor dit uur kun je je niet meer inschrijven.


Docent: Tessa Waalderbos (WAA) | Tussenjaar muziek klas 3HVG | P-uur 3HVG

Omschrijving: LET OP! Dit uur is ALLEEN voor 3HVG leerlingen die graag muziek in de bovenbouw willen gaan volgen, hier nog over nadenken of die graag samen musiceren. We gaan o.a. samen musiceren en ik geef info over het bovenbouwvak. 


Docent: Baukje Brattinga (BRT) | Jonge Jury | P-uur

Omschrijving: De jonge jury is een jury van middelbare scholieren uit heel Nederland die samen bepalen welk nieuwe jeugdboek het beste boek van 2021 is. Vind je lezen leuk én wil je ook in deze jury zitten? Schrijf je dan in voor dit p-uur en kom in periode 2, 3 en 4 lekker lezen in de allernieuwste boeken!


Docent: Merlin Munster (MUN) | Theater en Beweging | P-uur

Omschrijving: Drama-uur voor wie durft te bewegen en spelen! We gaan toneelspelen met als vertrekpunt ons beweging (niet zozeer praten). We gaan ontdekken hoe we ons lichaam kunnen gebruiken om ons uit te drukken en personages vorm te geven.


Docent: Sam de Vlieger (VLI) | Filosoferen | P-uur

Omschrijving: We gaan weer van start met een nieuw p-uur waarin we nadenken, vragen stellen, en praten. Waarover? Dat bepalen jullie. Dit p-uur geeft je ook een beeld van filosofie in de bovenbouw. 


Docent: Beppie Eijkmans (EYK) | Maak je eigen kleine tentoonstelling! | P-uur

Omschrijving: Maak je eigen kleine tentoonstelling. Elke week gaan we met een andere techniek en onderwerp iets maken. Dus elke week een verrassing! Aan het eind voegen we dit samen tot jou eigen kleine tentoonstelling.


Docent: Lisa Schlebos (SLL) | De Jonge Jury | P-uur

Omschrijving: ‘De jonge jury is een jury van middelbare scholieren uit heel Nederland die samen bepalen welk nieuwe jeugdboek het beste boek van 2021 is. Vind je lezen leuk én wil je ook in deze jury zitten? Schrijf je dan in voor dit p-uur en kom in periode 2, 3 en 4 lekker lezen in de allernieuwste boeken! 


Docent: Gijs van Dorst (DRG) | Nederland van boven | | P-uur

Omschrijving: In dit P uur gaan we de documentaire 'Nederland van boven' bekijken. Ons alledaagse leven vanuit een nieuw, spectaculair perspectief: de lucht. Wie vanuit een alledaags standpunt naar Nederland kijkt, valt vele zaken niet op. Wie echter van boven af naar de krioelende mierenhoop kijkt die ons land is, vraagt zich af waarom het niet elke dag totaal vastloopt in een ongelofelijke chaos.


Docent: Guido Soeteman (SMG) | Ademhalen | P-uur

Omschrijving: Adem jezelf vrij. Ik zie veel jongeren steeds meer stressen om relatief kleine zaken. Af en toe wat stress is OK. Alleen .... het hoeft niet te worden vastgehouden. Het is nu al jaren duidelijk: je bent op je best qua prestatie als je in een ontspannen staat bent. Helaas wordt hieraan veel te weinig tijd besteed. Tijdens dit uur gaan we actiegericht technieken leren om met stress te dealen en het te laten smelten als sneeuw voor de zon.


Docent: Yarong Qi (QIY) | Chinese taal en cultuur | P-uur

Omschrijving: In deze lessen wordt veel aandacht besteed aan de spreek- en luistervaardigheid, waarbij het onderscheid van de vier tonen essentieel is. Met behulp van interactieve lessen zul je eenvoudige zinnen leren verstaan en spreken en karakters leren lezen en schrijven. Tijdens een van de lessen leer je de beginselen van de Chinese kalligrafie.   Daarnaast leer je over de Chinese cultuur, waarbij er een themales wordt gegeven over Chinese traditionele feesten en volksverhalen. Je gaat een lied leren zingen in het Chinees.  Na deze cursus zul je de basis van deze nieuwe taal begrijpen en heb je kennis gemaakt met een nieuwe cultuur. 


Docent: Charly Dulk (DLC) | Economische experimenten: introductie tot de economie | P-uur

Omschrijving: Elke les een ander experiment, dat jij samen met de klas gaat uitvoeren. Op die manier maak je kennis met economie, of verdiep je je alvast in de stof die je in de bovenbouw gaat krijgen. Waarom maken mensen keuzes? Wat is 'waarde' nu eigenlijk? Kies je voor duurzaamheid, of zo veel mogelijk geld verdienen? Kortom: hoe leer je te denken als een echte econoom? In dit uur gaan we vooral dingen doen, dus er wordt een actieve houding van je verwacht.


Docent: Ton Geurtz (GEU) | Zelfwerkuur (ZW) | P-uur

Omschrijving: Tijdens dit uur werk je in stilte aan je huiswerk.