Kies hieronder jouw PQ-uur uit. Bij elk onderdeel staat een omschrijving en een code. Heb je je keuze gemaakt, ga naar Magister en schrijf je in bij de goede docent. Met behulp van kleuren wordt aangegeven of het gaat om een P-uur of een Q-uur.


Docent:  Jeroen de Boef (BFJ) |  Hulp bij economie | Q-uur

Omschrijving: Jullie kunnen bij mij werken aan de punten die je moeilijk vindt. Ik ga je helpen om een strategie te bedenken zodat het leren van economie makkelijker voor je wordt.


Docent:  Raymond de Weert (WET)| Wiskunde; Extra hulp voor wanneer het even tegen zit. | Q-uur

Omschrijving: Voor 3M gaan we extra tijd besteden aan de hoofdstukken voor de tweede toetsperiode: H4 Werken met aantallen en H5 Gelijkvormigheid. Voor 4M Werken we aan drie hoofdstukken van de volgende periode: H5 Rekenen / H6 Goniometrie / H7 exponentiële verbanden.


Docent: Teunis Versteeg (VRT) | Open Atelier | P-uur

Omschrijving: In dit P-uur krijg je de mogelijkheid je eigen project op te zetten binnen beeldende vorming. Heb je altijd al een kunstwerk willen maken binnen een bepaald thema? Een nieuw materiaal of techniek leren? Of kunst combineren met een andere discipline/vak? Schrijf je dan nu in!

Let op! Bedoeld voor KBV leerlingen of voor leerlingen die graag een beeldend project op willen zetten.


Docent: Guido van Lier (LRG) | PWS 4 mavo | P-uur

Omschrijving: Wil je rustig een uur kunnen werken aan je PWS? Schrijf je dan in voor dit uur! Je mag deze uren ook in je logboek zetten!


Docent: Jacob Jansen (JAJ)| CKV zelfwerkuur | P-uur

Omschrijving: In dit P-uur ga je zelf aan de slag met een onderwerp dat met CKV te maken heeft. Het kan zijn dat je aan de slag gaat met een van de CKV-opdrachten, maar je kunt ook zelf een onderwerp aandragen waar je mee aan de slag wilt. 


Docent: Robin Riemens (RIR) | Toernooi | P-uur

Omschrijving: Tijdens dit P uur zullen verschillende sporten in toernooivorm worden aangeboden. Denk aan, badminton, volleybal, trefbalvormen tjoekbal.


Docent: Anne Lozeman (LOZ) | Factchecken en nepnieuws | P-uur

Omschrijving: Herken jij nepnieuws? Op welke manieren word jij misleid? In dit P-uur leer je de verschillende verschijningsvormen van nepnieuws en leer je startegieën op het te herkennen.


Docent: ......  | Zelfwerkuur| P-uur

Omschrijving: Tijdens dit uur werk je in stilte aan je huiswerk.


Docent: Noud Roelen (RON) | Actualiteit! | P-uur

Omschrijving: In dit P-uur staat de actualiteit centraal: wat gebeurt er nú in de wereld? Wat is het gesprek van de dag? Wat zijn de 'trending topics' van nu? Uiteraard gaan we hier niet zomaar een beetje over praten, maar zoeken we de verdieping: wat is hier nu precies aan de hand...?! Schrijf je in wanneer je meer wilt weten over wat er om je heen gebeurt en hier ook met anderen over in gesprek wilt gaan.


Docent: Guido Soeteman (SMG) | Focus & Beweging (F&B)  | P-uur

Omschrijving: 'In een wereld waar je aandacht ergens bijhouden een uitdaging is voor velen. Kijk eens om je heen. Verleidingen / afleidingen blijven ieder jaar nog meer toenemen. Dan is het handig om je eigen oefeningen te hebben om zo je focus te trainen. Hoe focus jij je voor iets belangrijks?' 

Door middel van verschillende bewegingsvormen ontdek je hoe je jouw focus richting geeft. Geef jezelf de kans om te groeien op je eigen manier.

Verminder stress en verhoog je plezier in iedere dag door verschillende simpele oefeningen met de GoalTrainers.


Docent: Joanne Malotaux (MAJ) | Bouwen in en aan de tuin | P-uur

Omschrijving: Plantarijn, onze schooltuin, wordt ontworpen en ingericht door de leerlingen van Pantarijn. In dit P-uur gaan we verder aan de tuin bouwen. Er ligt namelijk een kans: Tijdens de verbouwing van het schoolplein zijn er een boel materialen vrijgekomen, en het is zonde om die weg te gooien! Slimme mensen kopen weinig: ze gebruiken wat ze tegenkomen. Wat komt er op ons pad en wat kunnen we ervan maken? We gaan verder met de bouwwerken uit de eerste periode en maken er nog meer bij. Ook maken we het schoolplein zelf nog weer iets mooier!

*Belangrijk!* Als je vorige periode mee hebt gedaan met dit P-uur, mag je zéker nog een keer meedoen!