Kies hieronder jouw PQ-uur uit. Bij elk onderdeel staat een omschrijving en een code. Heb je je keuze gemaakt, ga naar Magister en schrijf je in bij de juiste docent. Met behulp van kleuren wordt aangegeven of het gaat om een P-uur of een Q-uur.


Docent: Ruud Verwaal (VWR) | Frans lezen voor de lijst | P-uur

Omschrijving: In de 4e, 5e en 6e mag (moet, maar mag is leuker) je boeken lezen voor je Franse boekenlijst. In dit P-uur lezen we er samen 1, gedeeltelijk in de les, maar vooral ook thuis. Je moet dus meer doen dan alleen in de les zijn. In de les zul jij ook onderdelen moeten presenteren die je thuis gelezen hebt. Je krijgt tips waar je op moet letten bij het lezen, en bij het maken van een samenvatting, nodig voor het mondeling. Ook krijg je literaire aanwijzingen, die je ook bij andere boeken kan gebruiken. We gaan samen Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran lezen, van E.E.Schmitt.


Docent: Yarong Qi (QIY) | Chinese Taal en Cultuur | P-uur

Omschrijving: In deze lessen wordt veel aandacht besteed aan de spreek- en luistervaardigheid, waarbij het onderscheid van de vier tonen essentieel is. Met behulp van interactieve lessen zul je eenvoudige zinnen leren verstaan en spreken en karakters leren lezen en schrijven. Tijdens een van de lessen leer je de beginselen van de Chinese kalligrafie.   Daarnaast leer je over de Chinese cultuur, waarbij er een themales wordt gegeven over Chinese traditionele feesten en volksverhalen. Je gaat een lied leren zingen in het Chinees.  Na deze cursus zul je de basis van deze nieuwe taal begrijpen en heb je kennis gemaakt met een nieuwe cultuur. 


Docent: Luuk Veldhuis (VDL) | Geschiedenis | Q-uur

Omschrijving:


Docent: Pascal Welling (WEL) | Aardrijkskunde werkuurtje| Q-uur

Omschrijving: Lekker aan de slag met je huiswerk, maar natuurlijk kun je ook vragen stellen of extra hulp krijgen.


Docent: Ton Geurtz (GEU) | Ondersteuning Wiskunde | Q-uur

Omschrijving: Ondersteuning Vaardigheden uit de onderbouw/klas 4H + Ondersteuning stof voor toetsweek 1


Docent: Kirsty ten Bos (BSK) | Engels | Q-uur

Omschrijving: Heb je door Corona thuis niet zoveel gedaan voor Engels? Wil je voorkomen dat je straks teveel achterloopt? Tijdens dit PQ-uur is er aandacht voor de vier vaardigheden (met name Luisteren en Schrijven), maar ook voor de grammatica die je misschien al een tijdje niet meer hebt gezien.


Docent: Christel Schipper (SCC) | Pantakranta | P-uur

Omschrijving: Samen een krant maken. Journalistiek onderzoek, strips tekenen, foto's maken, vormgeving, interviews, en nog veel meer. Je kiest zelf aan het begin welk onderdeel van  een krant maken je aanspreekt en draagt zorg voor 1 pagina. Aan het eind van de P-reeks krijg je de gedrukte pagina danwel de hele krant van de p-klas mee naar huis. 


Docent: Niels Wingels (WNN) | Toernooispelen van verschillende sporten | P-uur

Omschrijving: Tijdens dit P-uur gaan we verschillende toernooien spelen. Denk aan voetbal, basketbal, volleybal, hockey toernooien.


Docent: Saloua Tahrioui (TAS) | Economie | P-uur

Omschrijving: 


Docent: Guido Soeteman en Bassou (SMG) | Focus en beweging | P-uur

Omschrijving: 'In een wereld waar je aandacht ergens bijhouden een uitdaging is voor velen. Kijk eens om je heen. Verleidingen / afleidingen blijven ieder jaar nog meer toenemen. Dan is het handig om je eigen oefeningen te hebben om zo je focus te trainen. Hoe focus jij je voor iets belangrijks?' 

Door middel van verschillende bewegingsvormen ontdek je hoe je jouw focus richting geeft. Geef jezelf de kans om te groeien op je eigen manier.

Verminder stress en verhoog je plezier in iedere dag door verschillende simpele oefeningen met de GoalTrainers.


Docent: Jacob Buitenhuis (BUI) | Zelfwerkuur | P-uur

Omschrijving: Aan de slag met je eigen huiswerk.


Docent: Johannes van het Hol (HLJ) | Zelfwerkuur | P-uur

Omschrijving: Aan de slag met je eigen huiswerk.


Docent: ? | Maatschappijleer | P-uur

Omschrijving:


Docent: Yono Severs (SEV) | Studievaardigheden | P-uur

Omschrijving:


Docent: Cees-Willem de Boer (BCW) | Natuurkunde | Q-uur

Omschrijving: